جمعه 10 فروردين 1403

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار داخلی گوشه و کنار IT استفاده از "واقعیت مجازی" در هنر درمانی

 
 

دوشنبه 27 آبان 1398

استفاده از "واقعیت مجازی" در هنر درمانی

 
 

محققان آمریکایی در فرآیند هنر درمانی از یک هدست "واقعیت مجازی" استفاده کردند.

یکی از فناوری‌هایی که در پزشکی، آموزش به جراحان و مقابله با فوبیاها(ترس‌ها) استفاده می‌شود، "واقعیت مجازی" است.
این فناوری همچنین می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر هم کمک کند.
محققان دانشگاه "درکسل"(Drexel) آمریکا اولین گام‌ها برای به کارگیری "واقعیت مجازی" در حوزه هنر درمانی را برداشته‌اند.
"گریجی کایمل"(Girija Kaimal) محقق ارشد پژوهش اظهار کرد، "هنر درمانی" بر این عقیده پایه‌گذاری شده است که بیان مسئله با یک متخصص درمانگر مطرح شود و علائم افسردگی را کاهش دهد و سبب بهبود حال فرد شود.
در این پروژه ۱۷ نفر در یک محیط "واقعیت مجازی"، درگیر ساخت یک اثر هنری شدند و محققان مشتاق بودند که پتانسیل "واقعیت مجازی" در هنر درمانی را ارزیابی کنند.
از آنجا که مدل سازی می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد را به ارمغان آورد و به ایجاد خلاقیت‌های هنری و سه‌بعدی منجر شود، می‌تواند به افراد کمک کند که در انواع گوناگونی از بیماری‌ها و شرایط روانی بهبود پیدا کنند.
۱۲ زن و پنج مرد در این پروژه که در محیط "واقعیت مجازی" انجام می‌شد، شرکت کردند. این افراد در عرض ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یک تصویر هنری سه‌بعدی و واقعیت مجازی ساختند که آنها را احاطه کرده بود.
پس از آن، از داوطلبان خواسته شد که تصاویر ساخت خود را ذخیره کرده و راجع به کار خود با یک هنر درمانگر صحبت کنند.
بیشتر این افراد گزارش دادند که از این تجربه احساس لذت داشته‌اند و به یک دنیای دیگر فرار کردند.
اغلب شرکت‌کنندگان احساس افزایش انرژی را در خود گزارش دادند و گفتند از اینکه در یک فضای خیالی قرار گرفتند که در دنیا وجود ندارد، احساس خوبی پیدا کردند.
این در حالی است که برخی از این افراد این تجربه را ناامیدکننده دانستند.
در این پروژه مطالعاتی از یک هدست واقعیت مجازی "VIVE" اچ‌تی‌سی، کنترل از راه دور و یک کنترلگر شرکت "لیپ موشن"(Leap Motion) استفاده شد.
نرم‌افزاری که روی سیستم کار می‌کرد، واقعیت مجازی "تیلت براش"(Tilt Brush) گوگل بود.
این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد که در یک محیط سه‌بعدی نقاشی کنند.
امید است که واقعیت مجازی به گسترش توانایی‌های هنردرمانی کمک کند و همچنین به افراد ناتوان کمک کند که از هنر درمانی بهره گیرند.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
شارژ اضافی ۱۲۰هزار تومانی «یارانه‌ها» ذخیره نمی‌شود/ نحوه بهره‌مندی از این شارژ
:: فناوری اطلاعات ::
آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
:: روی خط جوانی ::
چه زمانی برای اولین بار بگوییم "دوستت دارم"
:: ورزش ::
همه چیز درباره خویچا کواراتسخلیا، مارادونای گرجستانی
:: فرهنگ و هنر ::
قلم مقدس به‌دنبال معرفی اسوه برای نسل خبرنگاران است
:: حوادث ::
چهار مظنون در رابطه با پرونده مرحوم مهرجویی بازداشت شده‌اند

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار